God Jul!!

Vardag / Permalink / 0
Vaknade. Kollade efter julstrumpan. Ingen där? Eller mina svettiga strumpor som jag sparkat av mig i sömnen låg bredvid sängen, men det var då ingen "oväntad" mandarin från Mamma där i. Jag trodde aldrig att man skulle sakna en mandarin så mycket som jag gjorde imorse klockan 5.
Nu sitter jag på jobbet. Det är väldigt lugnt idag så jag sitter och läser lite i en bok. En bok som jag nyss började gråta av då hon nyss kom till medvetandet om att hennes man nyligen dött.
Så. Här sitter jag på julaftonsmorgonen. Jag lyssnar på Peter Jöback, gråter och dricker lite för starkt kaffe.
Man skulle ju kunna tro att jag är bitter? Men idag kommer jag hinna umgås med mina fina vän Karin på förmiddagen och sen åka hem till min familj i bynn. Finns ingen anledning att vara bitter!
Ganska perfekt julafton iallafall? (förutom mandarinen.. )
Tomten kom till Sky imorse. Johan har redan fått sin julklapp och det blev nog hans första och sista idag sa han. Vilken tur att jag är tomten också?
 Mitt julkort. Längtar så efter att komma hem och få pussa på dom nu!!!
 
xx

Liknande inlägg

Till top