November

Vardag / Permalink / 0
Imorse vaknade jag glad. Klockans signal var inte överdrivet jobbig, Linneas lockiga hår låg på kudden bredvid och mitt täcke var sådär varmt och mysigt. Ingen ångest alls!
Jag gick upp och kokade ägg, fixade yoghurt och klickade igång kaffet. Hann ta första klunken starkt kaffe innan jag vände mig om och såg ut för första gången. Snö?!
Alla glada känslor försvann och jag åt min frukost med ryggen åt fönstret.
Sen åkte jag till gymmet och förnekade vilket jävla skitväder det var utanför väggarna. Jag är liksom inte redo för snön än. Jul, javisst! Men inte snö och blask.. Sen åkte jag hem och städade och lyssnade på julmusik, som en tröst. Efter stressade jag vidare till jobbet och här är det minst sagt lugnt idag. Man märker att det är höstlov!
 

Men nu är det bara 1,5 h kvar innan jag kan åka hem och fortsätta pyssla med min maskeradkostym till lördag. Det är ju tur att jag gillar att sitta och plocka med pärlor i flera timmar, annars hade detta eveighetsgöra varit min död.
 
xx

Liknande inlägg

Till top